2025. március 2.

Beszámoló. A Vállalati Önkéntesség Hálózat második hálózati eseménye – „A vállalati önkéntességről új megközelítésben – a CSR és az ESG vonatkozásában.” címmel – egy olyan kerekasztal konferencia megrendezése volt, amely három fő témát érintett az alábbi kérdések mentén.

  1. Amilyen munkavállaló, olyan önkéntes? Az Y és a Z generáció a munkaerő- és az önkéntes-piacon.
  •  A nemzetközi statisztikák szerint a Z generáció a globális munkaerő egyharmadát fogja kitenni 2025-re, és ez a munkaerőpiac jelentős átalakulását is előrevetíti. Magyarországon a demográfiai változások miatt ellenkező a helyzet, de ennek ellenére átalakult-e a munkaerőpiac az Y és a Z genrációs munkavállalók belépésével?
  • Van-e egyfajta „versenyhelyzet” a munkaerő és az önkéntes piacon a Z generációs munkavállalókért/önkéntesekért?
  • Milyen előnyöket, illetve milyen kihívásokat jelent az Y és Z generáció a munkaerő- és az önkéntes-piacon?

Résztvevők: Berke Jázmin, social banking kapcsolati koordinátor, Erste Bank;  Jámbor Fruzsina, coach, kuratóriumi tag, Zenit Általános Iskola; Dr. Szegedi Andrea, vezető kutató, Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány;Bálega János, stratégiai vezető Köz-Pont Ifjúsági Egyesület. A beszélgetés Nagy Réka, a Fesztivál Önkéntes Központ igazgatója vezette.

A teljes beszélgetés videó felvétele itt nézhető meg.

 

2. Vállalati adományozás vs. önkéntesség – avagy a vállalati felelősségvállalás maximalizálásának kérdése.

Abból a tényből kiindulva, hogy a vállalati adományozás jelentős forrásbevonás és megosztás olyan társadalmi problémák kezelésében, amelyekben az állami szerepvállalás, hiányos vagy kiegészítendő vagy netán helyettesítendő,

  • milyennek látják – az elmúlt évek tapasztalatai alapján (Covid-19 járvány, gazdasági recesszió) – a vállalati adományozás szerepét, helyzetét?
  • Mi az a 3 eredmény és 3 probléma – a vállalati adományozás és annak társadalmi hatását illetően –, amit ki tudnának emelni?
  • Tapasztalataik alapján, hol tart ma a hazai vállalati és a civil-nonprofit szektor a vállalati adományozás társadalmi hatásának feltárásában/mérésében?
  • Hol tart ma – együttműködés, vállalati elvárások, programmegvalósítás, innovatív programok, civil-nonprofit szervezetek szerepe, stb. – a hazai vállalati és civil-nonprofit szektor a vállalati önkéntes programok terén?
  • Mennyire szempont és gyakorlat a vállalati önkéntes programok/önkéntesség társadalmi hatásainak azonosítása és mérése?

 

Résztvevők: Hittner Krisztina Sarolta PR csoportvezető, dm Magyarország; dr. Schranc Tünde, CEO APPY Nonprofit Zrt; Kökény Dalma, kommunikációs munkatárs, Egyesület az inklúzióért; Bakó Csaba, ügyvezető, Simpact Közhasznú Nonprofit Kft. A beszélgetés Dr. Bartal Anna Mária a VÖH projekvezetője vezette.

A teljes beszélgetés videó felvétele itt nézhető meg.

 

3. A vállalati önkéntesség HR előnye.

  • Lehet-e és hogyan, pozitív brand egy vállalatnál a vállalati önkéntesség?
  • A felmérések azt mutatják, hogy a dolgozók értékelik a vállalati önkéntesség során szerzett skilleket, tapasztalatokat ésez erősíti- többek között – a vállalati lojalitást is. Mi ezen a téren a vállalati tapasztalat?
  • Hogyan tud hozzájárulni egy vállalati önkéntes programot megvalósító civil-nonprofit szervezet ahhoz, hogy ezek a vállalati HR célokmegvalósuljanak?
  • Hogyan tudnak a vállalati önkéntes programok hozzájárulni a – környezeti és társadalmi – fenntarthatóság szempontjaihoz?

 

Résztvevők: Szarvas Luca Valéria, CSR koordinátor, evosoft Hungary; Domonyik Annamária, alelnök, Zöldövezet Társulás Egyesület; Baráth Andrea, fenntarthatósági szakértő. A beszélgetés Dr. Bartal Anna Mária a VÖH projekvezetője vezette.

A teljes beszélgetés videó felvétele itt nézhető meg.