Programbemutató. Dr. Molnár Klára „A hazai nagyvállatok jellemzői a vállalati önkéntesség terén” c. előadásában az Effekteam Egyesületnek a vállalati önkéntesség jellemzőit feltáró – 2012-ben és 2016-ban 46 nagyvállalat körében végzett – felméréseinek eredményeit ismertette.
Kiianduló megállapítása az volt, hogy az elmúlt 12 évben körülbelül minden ötödik-hetedik nagyvállalatnál volt fellelhető valamilyen formában a vállalati önkéntesség. Ugyanakkor mindezen kutatások megléte ellenére – hangsúlyozta dr. Molnár Klára -, a hazai vállalati önkéntesség vizsgálata a mai napig feltáratlan terület, nem állnak rendelkezésre rendszeres és a teljes vállalati szektort lefedő kutatások, elemzések.
Az előadásban áttekintette és adatokkal illusztrálta, hogy 2012 és 2016 között
- 16 százalékkal nőtt azon nagyvállalatok aránya, ahol vállalati önkéntes programok megvalósultak.
- Míg 2012-ben megkérdezett vállalatok 85 százaléka csapatépítésre, 76 százaléka a vállalati reputáció, imidzs és 67 százaléka pedig a jó vállalati hangulat eléréséért indította vállalati önkéntes progrmjait, addig 2016-ban már első helyre került a vállalat iránt érzett büszkeség, lojalitás elérése, amit a munkahelyi hangulat, elégedettség, valamint a csapatépítés céljai követtek.
- A vizsgált időszakban egyre jellemzőbbé vált, hogy a nagyvállalatok támogatták dolgozóik munkaidőben végzett önkéntes tevékenységét.
- Jellemzőnek találták, hogy a vállalatok inkább az epizódikus és csoportos programokat részesítik előnyben, kevés a hosszú távú program.
Az előadás egyik legérdekesebb része volt, amikor dr. Molnár Klára azokat az adatokat mutatta be, mi szerint a nagyvállatok milyen eredményeket és hatásokat azonosítottak a vállalati önkéntes programjaikban.
Ahogy az alábbi ábrán is látható a három legfontosabb eredményindikátornak az önkéntesek, a média megjelenések és a támogatott partnerek számát jelölték meg a válaszadók.
A három legfontosabbnak jelölt hatásindikátor pedig a következő volt: a reputáció növelése a külső érintettek körében, csapatépítés, munkahelyi együttműködés javítása, munkaerőtoborzás (vonzóbb márka).
A teljes előadás elérhető itt.